למרות הרוב הדחוק: לקואליציה יתווספו שני נציגים בוועדת החוקה

    איתי גדסי No Comments on למרות הרוב הדחוק: לקואליציה יתווספו שני נציגים בוועדת החוקה

    ברוב דחוק של שבעה עשר חברי כנסת שתמכו בהקמת ועדת החוקה אל מול שישה עשר מתנגדים, ההמלצה הועברה לכנסת. עם זאת, בקואליציה נדהמו כי בוועדה המתוכננת יהיו שני נציגים יותר לקואליציה, למרות הרוב הדחוק של 61 מול 59

    ח"כ דוד ביטן צילום: פלאש 90
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדה נוספת הוקמה: הוועדה המסדרת החליטה היום (ראשון) להמליץ למליאת הכנסת להקים את ועדת חוקה חוק ומשפט.

    בהמלצה תמכו ברוב דחוק 17 ח"כים שתמכו בהצעה, מול 16 ח"כים שהתנגדו להצעה, הוועדה המסדרת החליטה להמליץ למליאת הכנסת להקים את ועדת החוקה חוק ומשפט. הוועדה תתכנס בשעה 19:00 להצבעה חוזרת.

    ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) הציג את ההצעה להקים את ועדת החוקה, חוק ומשפט. עפ"י ההצעה, בוועדה יהיו חברים 16 חברי כנסת. תשעה מהקואליציה ושבעה מהאופוזיציה.

    בוועדה יהיו חברים: שלושה מסיעת הליכוד, שנים מסיעת יש עתיד, ושניים מסיעת תקווה חדשה, חבר אחד לסיעות ש"ס, כחול לבן, סיעת ימינה, העבודה, יהדות התורה, ישראל ביתנו, הציונות הדתית, הרשימה המשותפת, ומר"צ.

    ח"כ דוד ביטן (הליכוד) טען כי לא ניתן להקים רק ועדה אחת, "צריך לראות את התמונה הכוללת. בנוסף, מספר חברי הוועדה חייב להיות אי זוגי. עוד טען ביטן, הקואליציה מונה 61 ח"כים מול 59 לאופוזיציה. לא יכול להיות שיהיה לקואליציה רוב של שני ח"כים בוועדה".

    ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) טען כי לא ניתן לשנות סדר יום תוך כדי דיון ולחטוף הצבעות. "יכולתי לעשות את זה כיו"ר ועדה, אולם תמיד נהגתי בהגינות. אל תהרסו את המסורת הנהוגה בכנסת. את מסורת ישראל כבר מכרתם".

    אשר הוסיף, "הנושא לא דחוף להביאו לדיון בצום, אתם משלמים במינוי יו"ר הוועדה למפלגת העבודה, כדי לזכות בתמיכה שלהם בחוק האזרחות".

    ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר, "מכרתם את הביטחון למנסור עבאס, את הביטחון למועצת השורא ואת היהדות לגלעד קריב ואתם מבקשים שנעזור לכם להעביר את חוק האזרחות".

    ח"כ מיקי זהר (הליכוד) אמר, "זה לא רק חוסר כבוד להתיש חברי כנסת בצום, אלא גם חוסר קולגיאליות וכבוד לחברי הכנסת".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שאל בדיון, "מה המפתח למינוי חברי הוועדה, בזמן שבסיעת תקוה חדשה חברים שישה ח"כים, היא מקבלת שני חברי ועדה, לעומת ש"ס שמונה תשעה חברי כנסת, יהיה רק חבר אחד".

     

     



    0 תגובות